Åter på is

Vi åkte förresten skridskor med klassen idag. Har inte rört grillorna sedan den där ödesdigra tisdagskvällen för drygt två år sedan då jag fick nog, bröt klubban itu och klev av träningen redan efter 15 minuter - för att aldrig återvända. Jag minns fortfarande hur frustrerad jag var över mitt dåliga spel och min förlorade spelförmåga. Det var säkert inte så illa som jag själv ansåg, men mitt självförtroende på planen var lika med noll och jag tyckte det var bättre att skita i allt än att vänta på vändningen.

Men idag var det minsann ett kärt återseende, även om det värkte lite i fötterna. Kanske borde fundera på att ta upp bandykarriären på nytt (typ när nån uppfinner en extra veckodag) eller iaf hitta ett hockeybockey-lag som man kan lira lite med...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0