Jag bara drar...

Skolan har studiedag och jag har spenderat förmiddagen i ILUs (Inst. för lärarutbildning) aula. Jag gick som bekant på ILU i tre terminer (vilka egentligen borde kunnat kortats av till EN termin med tanke på hur jäkla slött det var) och har ingen som helst längtan tillbaka dit. Jag hade därmed inga större förhoppningar på förhand. Men som tur var hade dom hyrt in en ganska duktig föreläsare, goda mackor i pausen och det var ju faktiskt väldigt skönt att bara ha fyra minuters cykelväg till jobbet i morse...

Studiedagen fortsätter kl 13.00, och jag är just nu i valet och kvalet om jag ska gå dit eller inte. Planen är ju att hämta Frida på Karolinska kl 14.00 och köra raka spåret till Göteborg, där Ruket ställer till med 30-årspartaj imorgon. Men nu vet jag inte vad som är bäst; att gå tillbaka till ILU och avvika lite snyggt efter 25 minuter eller att inte att gå dit alls?

Jag börjar med att äta lite lunch och packa så får vi se hur det slutar.

Kommentarer
Postat av: frida

äsch, skit i't! jag hade en termin på ILU med, det var en termin för mycket.

2009-03-20 @ 13:30:39
URL: http://froys.blogg.se/
Postat av: Nina

Min lärarkandidat (och även den andre som sitter i samma rum) menar att ILU står för Institutionen för Luddiga Uppgifter. Jag tycker att det ligger en del i det.

2009-03-21 @ 10:28:57
URL: http://www.igel.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0