Solo & ledig

Jag har haft min första hela vardagskväll utan inplanerade aktiviteter på väldigt länge. Och ensam har jag varit också, eftersom Frida har kvällspass på akuten i Solna och sover kvar hos Elin. Så vad har jag hittat på?

Inte mycket.

Först cyklade jag till gymmet och försökte jogga bort den där falafeltallriken jag åt vid lunchen. Skönt att träna utan tidspress, vilket gjorde att jag blev kvar på Stallet ett bra tag. Väl hemma kokade jag en stor portion spenat och ricotta-tortellinis och som serverades tillsammans med smaskig sallad och världens godaste pesto rosso.

Middagen intogs i soffan vid 19-snåret och så här drygt tre timmar senare sitter jag fortfarande kvar där. Med ena ögat fäst på teven och det andra på datorskärmen har jag kunnat se när Almtuna piskade upp Mora (och tog ett steg närmare kvalserien i ishockey) samtidigt som jag förberett ett läxförhör om vikingatiden tills imorgon. Multitasking på hög nivå. Hade även tänkt beta av ett gäng skrivuppgifter som mina 8:or lämnat in, men jag tror jag lägger mig i sängen och läser en god bok istället. Det är ju trots allt min lediga kväll...

Kommentarer
Postat av: nature boy

va gjorde du i stallet?

2009-03-05 @ 17:39:31
Postat av: Berra

Stallet = gymmet där jag tränar.

2009-03-05 @ 21:35:45
URL: http://www.berthagen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0