Stans sämsta vinnarskalle

Var just och spelade minitennis med Carl-Albin. Det är väldigt kul och vi är väldigt jämna i spelet. Efter två set ledde jag med 2-0, men släppte in Calle i matchen och han utjämnade till 2-2 i set. I femte och avgörande ledde jag med två game och kunde serva hem matchen. Jag gick enkelt fram till 40-0 och hade tre matchbollar. Vad händer? Jo, jag förlorar 10 poäng i rad och Carl-Albin tar hem matchen. Och jag blir inte ens sur, för jag är så jävla van.

En gång spelade jag match mot Robban och vann första set med 6-0 (efter att aldrig ha vunnit ett game mot honom tidigare, gissa om han var nöjd). Men han lyckades hitta fokus och vann sedan andra set med 6-0. Därefter avbröt vi matchen och gick hem. Märkligt.

Men jag är inte sämst i världen, för Ruket berättade via telefon hur han (som spelat tennis på riktigt) förlorat en match som han lett med 6-0, 5-0, haft 3 matchbollar i egen serve och sedan bränt av fem dubbelfel i rad, tappat hela spelet och torskat matchen. Skönt att det finns folk som är lite värre än en själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0