Brandbil

Jag kör brandbil nu för tiden. Röd och grann, men utan blåljus.

Fick nämligen bilen eldad i fredags. Bilen som jag då haft i åtta dagar.
Nån snorunge som gillar eld härjar visst i kvarteret och just i fredags hade turen tydligen kommit till mig. Hi-life.
Men idioten har inte förstått vad det är som brinner bäst på en bil och försökte tydligen elda ovanpå motorhuven istället för under bilen. Och som tur är såg en granne elden och sprang ut med sin pulversläckare. Tack!

Imorse tittade jag till bilen, startade den för första gången och kunde konstatera att det mesta klarat sig bra. Och efter en rejäl omgång i tvätthallen rullar den nu igen, och fastän vindrutan är spräckt och besinångorna berusande så känns det som om jag och bilen klarat oss väldigt lindrigt undan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0