Operation Övervikt

Jag har lagt på mig sju kilo (om man nu ska tro min hemmavåg rätt) sedan juni och nu när det vankas höstlov tänkte jag sätta mig i hårdträning och tappa åtminstone två av dom där sju trivselkilona. Min månad i USA satte fart på fettcellerna och sedan har det stadigt rullat på med chips, pizzor, burgare och flott. Och dessutom har det druckits lite väl många öl på sistone. Och dagen efter öl så... Ja, ni vet.

I vanliga fall brukar min träningsdos ta itu med all skräpmat, men så här i höstmörkret är man ju inte lika peppad på att göra varv i spåret (det är trevligare att sitta i soffan och kolla på Dexter med en öl i ena näven och en chipspåse i den andra), men nu är det fan dags att bli lite sträng mot mig själv och genom att föra dagbok över arbetet här får bloggen fungera som mitt samvete....
Första dagen har sett ut så här:

Vikt: 87 kg
  • En timmes promenad med stavar
  • Frukost: Gröt, två smörgåsar, ett glas yoghurt och en kopp the
  • Lunch: Ugnsgratinerade quornfiléer med kokt potatis och sallad
  • Mellanmål: Bärry och en banan
  • En timmes ben- och axelpass på gymmet
  • Efter träning: Proteinshake
  • Middag: Chili con quorn med ris och sallad
Nu blir det veckans avsnitt av Californication (utan vare sig öl eller chips). Basta.

Kommentarer
Postat av: The Dragon

Du har fått mig att börja träna. Inne på min 3 månad kanske. Någon träning nästan varje dag. Har kanske inte gått ner så väldans mycket men jag känner att jag börjar få resultat. Men utan en morot hade det aldrig fungerat...Jo en sak till, du har inge tips mot sötsug och hunger på kvällen?

2009-10-27 @ 08:31:54
Postat av: Berra

Morötter!

2009-10-27 @ 13:23:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0