2008

Året började med en nyårsfirande på Bruksvallarnas fjällhotell i sällskap med Frida, McAttack och Murkland. Jag har bott där många gånger förut, och trivs mycket bra i trakterna; massor av snö, vidder och lugn. Dessutom är maten och framförallt nyårssupén strålande. I övrigt så fortsatte januari med att återvända till jobbet på Bolandgymnasiet och bjuda på utflyttningsfest i Norby.

I februari började jag så förbereda mig för att lämna villan i Norby och flytta till lägenhet i Stabby och såg Jimmy Eat World live för första gången. Sen drog jag, McAttack och redaktörn till Frankrike för att åka utför och äta upp oss. Vi hade en fantastisk vecka som avslutades med mitt livs två bästa åk på Le Tour i Chamonix.



I mars gick flyttlasset och mycket tid gick åt till att renovera och köpa möbler. Jag firade St Patrick och återupptog min karriär som dj samt hade inflyttningsfest i nya lägenheten.

I april firade jag min födelsedag i Storhogna och sedan kom visst våren och Carl Albinz gjorde ett bejublat framträdande på Snerikes champagnegalopp.



I maj hade vi moderat femkamp och passade på att ta ett tidigt bad. Jag fick se mig själv på ett helt nytt sätt och repade tydligen med Outbreak.



I juni sålde jag min iPod touch för att kunna åka till EM och fick en "ny" granne. Sen lämnade jag Sverige och tog flyg/tåg/bil/båt till München/Zell Am See/Innsbruck/Malmö/Österlen/Bornholm/Grundsund/Ulvön. En helt fantastisk resa med många fina minnen!



I juli blev det mer resande; drog ut på de europeiska vägarna med TINC och fick höra den fantastiska "Smokers outside the hospital doors" live i Tyskland. I övrigt dracks det en hel pilsner och så fick jag till sist min lärarexamen!

I augusti drog jag åter ut på vägarna. Denna gång blev det Falun/Nice/Monaco/Genua/La Spezia/Pisa/Florens. Jag fick uppleva allt från überbortskämt lyxvillaliv till backpackerstyle på stationsgolv och lutande torn - dock ständigt ackompanjerat av goda vänner, god mat och god dryck. Hann knappt komma hem innan jag åkte som turnéledare med Those dancing days till Tyskland. Livet lekte helt enkelt.



Men tiden hann ikapp mig och min lärarkarriär gick desto knaggligare. Istället för att återvända till Boland tvingades jag upp som takjobbare, vilket plågade mig hårt de kommande månaderna. Både ekonomiskt och mentalt.



I september fanns det ljusglimtar iallafall. Vegetariskt bacon var en sån och Coldplay i Globen var en annan. Men sammantaget var hösten 2008 inte riktigt min grej; fattig och modfälld fick jag väl sona för sötebrödsdagarna i somras.

I oktober sammanfattade jag min musiksmak,både en och två gånger, återvände till läraryrket och jublade även när Coors light dök upp på systemet.

I november påbörjade jag snowboardsäsongen 08/09 i Vemdalen och spelade en hel del Betapet. I övrigt så dök äntligen Chinese democracy upp, men jag blev inte särskilt imponerad. Snön föll och jag åkte sönder min axel i längdskidspåret.

I december "vann" jag en massa pengar och fick fortsatt förtroende och förlängd tjänst som lärare = ekonmin säkrad ett tag framöver. 2009 kan bli ett bra år - det kommer fan bli svårt att toppa det bästa från 2008. Men med flygbiljetter bokade till både alperna och Kalifornien så finns det trots allt goda förutsättningar...

Gott nytt 2009 alla och lev väl.

/Berra

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sitter och drömmer mig bort bland skidor och snö. Hittade en skit grym kort skidfilm. Kanske inte den mest avancerade åkningen men den förmedlar precis den rätta känslan som det beskrivs i kommentator inläggen..



http://www.freeride.se/tv/2537/





Du Berra ...väntar fortfarande på filmen från Åre. ( Folkes )



:-)

2008-12-29 @ 11:03:32
Postat av: krok

tycker fortfarande du gick lite väl hårt åt kinesen :)

2008-12-29 @ 11:20:46
Postat av: matterask

"lev väl"



den gamla "chestnuten"

2008-12-29 @ 12:04:05
Postat av: anonym

din sambo är nästan märkligt frånvarande i din blogg. Är det medvetet eller?

2008-12-30 @ 00:18:34
Postat av: Berra

Stoffe: Jag ska fixa filmen åt dig! Lovar.



Krok: Jag har inte gett upp hoppet över att gilla den än.



Matte Rask: Japp, en klassiker!



Anonym: Nu har ju sambon har en egen blogg och om man läser båda våra bloggar så förstår man nog att vi faktiskt gör en hel del grejer tillsammans trots allt. :-)

2008-12-30 @ 11:54:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0